Pályázatok
Kedvezményezett neve: JUTA Óra- Ékszerkereskedelmi és Összeszerelő Korlátolt Felelősségű Társaság
Projekt címe: IntelliJUTA 3D modul fejlesztése
Teljes költségvetés: 30 205 589 Ft
Támogatás összege: 18 123 353 Ft
Támogatás intenzitása: 60,00%
Pályázati azonosítószám: 2020-1.1.1-KKV-START-2021-00425
Projekt kezdete és befejezési dátuma: 2021.07.01.-2022.06.30.
A JUTA Óra- Ékszerkereskedelmi és Összeszerelő Korlátolt Felelősségű Társaság a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal által kiírt 2020-1.1.1-KKV-START – KKV START INNOVÁCIÓ című Felhívásra benyújtott 2020-1.1.1-KKV-START-2021-00425 azonosító számú pályázatával 18 123 353 Ft támogatást nyert az ,,IntelliJUTA 3D modul fejlesztése” című projekt megvalósítására.
A projekt elsődleges célja egy intelligens ékszerészeti termékekre kialakított termékajánló felület kifejlesztése volt, az ezt megvalósító kilens (böngésző) és szerver oldali szoftverkódok létrehozása, ami képes nagy pontossággal megjósolni, milyen terméket keres a vásárló. Elsősorban márkától független, vásárló preferenciáinak, stílusának megfelelő termékek ajánlása, illetve ennek alapján termékbemutatás biztosítása volt a cél. Ahhoz, hogy ez a gépi tanulással összekapcsolt ajánlási funkció működtethető legyen, szükséges, hogy az ékszerek bemutatása a látogatók számára a lehető legjobb minőségű megjelenést biztosító, ez által vevői érdeklődést felkeltő formában valósuljon meg.
A működés elemei:
- Manuális adatbevitel: meglévő termék adatbázis komplettírozása, termékek stílusjegyeinek, színének, formájának stb. felvitele. Hosszú távon a termékadatbázis karbantartása, frissítése.
- Automatikus adatbevitel: A szoftver vásárlói szokások alapján adatokat gyűjt, és ezekből adatbázist épít. megtekintett termékek kedvencnek jelölt termékek megvásárolt termékek vásárlói szokások, preferenciák egérkövetés, viselkedés egyéb interakciók.
- Termékajánló: A fenti adathalmazból statisztikai algoritmusokkal kinyerhető, milyen terméket lehet hatékonyan ajánlani a vásárlónak. Az idő múlásával, és az ismert vásárlói szokások számának növekedésével az algoritmus egyre pontosabb ajánlatokat tud adni. Ahhoz, hogy ez a gépi tanulással összekapcsolt ajánlási funkció működtethető legyen, szükséges, hogy az ékszerek bemutatása a látogatók számára a lehető legjobb minőségű megjelenést biztosító, ez által vevői érdeklődést felkeltő formában valósuljon meg.
A projekt második célja szerver oldali adattárolási megoldás volt, illetve ehhez kapcsolódó, weboldalba, illetve mobiltelefon applikációkba illeszthető kliens-oldali szoftverkódok létrehozása, amelyek lehetővé teszik bármilyen tárgy, vagy tárgyról készített felvételek térbeli, magas minőségű megjelenítését. A kifejlesztett megoldás ráépülő célja a termékkínálat jelentős mértékű szélesítése olyan formában, hogy fizikailag még nem létező, de megrendelhető ékszereket (gyűrűk, láncok, fülbevalók, egyéb) mutat be az érdeklődők számára, két alkalmazási helyszínen: -szaküzlet; -online webáruház. Külső szolgáltatók segítségével kifejlesztésre került a modulhoz egy 3D modellezést támogató anyagkalkulátor és ehhez kapcsolódóan egy 3D mestermodell, mely megoldással valós időben kikalkulálható a megtervezett termék várható megjelenésén kívül annak várható költsége is.
Jelen projekt keretében így ékszerek, órák 3D bemutatásra képes modul tervezése és fejlesztése is megvalósult. A forgástestek weboldalakon történő modellezése, a 3D-s forgástestek megfelelő és a lehető legélethűbb ábrázolása mozgatás közben, különböző perspektívákból összetett feladat. A kiváló optikai megjelenítés gördülékenysége a vásárlási élményt fokozza és ezzel a potenciális vevőket bevonzza.
A virtuális térben a vásárlókért óriási konkurenciaharc folyik. Az online értékesítés során az árakon kívül csak egyetlen eszköz áll rendelkezésre, amellyel a vevők bizalmát, rokonszenvét megnyerhetjük, ez pedig a termékek innovatív bemutatása és ezen keresztül a vásárlói élmény fokozása. Speciális helyzetéből kifolyólag a termékek szemléltetése azonban itt nehezebb. A termékek 3D modullal történő prezentálása nemcsak felkelti az érdeklődést, és vásárlásra buzdít, hanem az oldalon is tartja a látogatót. A jó fotó ezen kívül fontos eleme a márkaépítésnek, kiemel a webshopok tömegéből, közrejátszik a hitelességünk megítélésében, megkülönböztet minket a konkurenciáinktól.
Olyan támogató webes szolgáltatás, amely pont ezt a típusú „csillogást és könnyedséget” adja a forgástestek mozgásához a piacon jelenleg nem található, kifejlesztése a kisebb vállalkozások számára időigényes, specifikus szaktudás bevonása nélkül megoldhatatlan. Ha ezt egy külső szolgáltatás megfelelő minőségben a kivitelező cég rendelkezésére bocsátja hatalmas minőségi ugrás lesz tapasztalható a 3D-s modellek megjelenítésében. Ezáltal lesz megfelelő marketing támogatás mellett a termék vonzó a webshopokat és konfigurátorokat gyártó cégek számára.