ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Az Általános Szerződési Feltételek tartalma és hatálya
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Juta-Nefrit Óra- Ékszerkereskedelmi és Összeszerelő Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített cégnév: Juta-Nefrit Kft., székhelye: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18; cégjegyzékszáma: 13-09-186690; adószáma: 12085932-2-13; e-mail elérhetősége: rendeles@jutaoraekszer.hu; telefonszáma: +36 30 383 22 51, képviseli: Simon Anna ügyvezető, a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett https://www.jutaoraekszer.hu oldalon (a továbbiakban: Weboldal) nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatások (továbbiakban: Szolgáltatás) igénybevételének feltételeit tartalmazza, így különösen a Szolgáltató és Weboldal látogatója, valamint a Szolgáltatások igénybe vevője (a továbbiakban: látogató és szolgáltatást igénybe vevő együtt: Ügyfél vagy Vásárló) (Szolgáltató és Felhasználó együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit, valamint a Felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza.
Jelen ÁSZF érvényes a Weboldalon, valamint a Szolgáltató által működtetett közösségi oldalakon nyújtott Szolgáltatás esetén. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek és az irányadó egyéb jogszabályoknak megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.
Bármely, a Weboldaltól különböző weboldal esetében a Weboldal kapcsolódó szolgáltatására az adott weboldal keretén belül közzétett szabályzatok és feltételek (is) vonatkoznak, ezen szabályzatoknak a jelen ÁSZF-fel ellentétes rendelkezései esetén a jelen ÁSZF tekintendő érvényesnek a Szolgáltatásokra vonatkozóan.
Amennyiben a Felhasználó a Weboldal szolgáltatásait igénybe kívánja venni, azt megelőzően a jelen ÁSZF rendelkezéseit köteles elfogadni, mely elfogadást az arra kijelölt űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. A Felhasználó a Szolgáltatás igénybevételének megkezdése előtti ÁSZF elfogadással elismeri, hogy a mindenkor hatályos ÁSZF rendelkezéseit elolvasta, megértette, tudomásul vette és az abban foglaltakat magára kötelezőnek tartja. Az ÁSZF rendelkezéseinek elfogadása esetén a Felhasználó elismeri, hogy a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Felhasználó között, melynek az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi.
A Weboldal szolgáltatásait minden Felhasználó kizárólag a saját kockázatára és felelősségére veheti igénybe.
A Szolgáltató esetében a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre és szakmai érdekképviseleti szervnek sem tagja.
A jelen ÁSZF 2022. június 1-én lép hatályba, mely megegyezik az ÁSZF Weboldalon történő közzétételének napjával. Jelen ÁSZF a hatályba lépését követően igénybe vett Szolgáltatások tekintetében alkalmazandó.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.jutaoraekszer.hu Weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.
A jelen ÁSZF rendelkezései annak hatálybalépésének napjától kezdődően valamennyi Szolgáltatás igénybevételére, valamint valamennyi, a Szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárlóra nézve hatályosak.
A Szolgáltatónak jogában áll a jelen ÁSZF rendelkezéseit indokolt esetben módosítani, mely módosítás azonban nem érintheti hátrányosan a visszaigazolt teljesítéseket és amely módosítást a Szolgáltató jelen ÁSZF közzétételével azonos módon Weboldalán közzéteszi
Szolgáltató adatai:
A jutaoraekszer.hu Webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet a Juta-Nefrit Óra- Ékszerkereskedelmi és Összeszerelő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi.
Név: Juta-Nefrit Óra- Ékszerkereskedelmi és Összeszerelő Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely és levelezési cím: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18.
Adószám: 12085932-2-13
Telefonszáma: +36 30 383 22 51
Cégjegyzékszáma: 13-09-186690
Bejegyző cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
E-mail cím: rendeles@jutaoraekszer.hu
Külön engedély száma: BP/1503/01985/1/2020
Bankszámlaszám: [Raiffeisen Bank - 12010628-01744364-00100006]
Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Trust-IT Kft.
Székhelye: 1203 Budapest, Közműhelytelep utca 28/A
Elérhetőség: info@trustit.hu
Honlap: https://domaingalaxy.hu/
https://www.domain.hu/adatkezeles/
A Szolgáltató a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő̃ Hatóság engedélyével üzemel, mint nemesfémtárgyak és termékek kereskedelmi tevékenységére jogosult cég, melynek nyilvántartási száma: PR6946.
A Szolgáltató Weboldalának elérhetősége
A Szolgáltató Ügyfélszolgálata
A Szolgáltató a Webshop működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alábbi elérhetőségeken áll a Vásárlók szíves rendelkezésére:
levelezés cím: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18
telefon: +36 30 383 22 51 (Hétfőtől vasárnapig, 10:00 órától – 18:00 óráig hívható)
e-mail: rendeles@jutaoraekszer.hu
- Az ÁSZF elérhetősége:
A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételeit a Weboldalán teszi közzé. Jelen ÁSZF kinyomtatható, letölthető.
A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás
A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A Webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen, valós adatait megadva, érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Kizárólag azok a 16. életévüket betöltött természetes személyek vehetik igénybe a Szolgáltatást, akik elfogadják a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, hozzájárulnak személyes adataik a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatójában meghatározott kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat megadták a megrendelés leadásakor.
A megrendelés leadása még nem eredményezi Felek között a szerződés létrejöttét, a megrendelés teljesítéséig, az szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon (+36 30 383 22 51 hétfőtől vasárnapig, 10:00 órától – 18:00 óráig hívható) és elektronikus levélben (rendeles@jutaoraekszer.hu) van lehetőség a jelen ÁSZF 4. pontjában meghatározottak szerint. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejövő szerződésre a magyar jog rendelkezései irányadóak, az okirat kinyomtatható, lementhető, de Szolgáltató azt nem iktatja.
A szerződés a Felek között elsősorban a magyar Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Eker. törvény), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet vonatkozó rendelkezései, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet, továbbá az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet és a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024 (VI.28.) IM rendelet vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre.
- Regisztráció, vásárlói profil
A Webshopban a vásárláshoz nem kötelező a regisztráció, a vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető és lefolytatható. Azonban minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően, a vásárlói profil lehetőséget ad a Webáruház egyéb kényelmi funkcióinak az elérésére és igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfent a különböző szükséges adatokat újra begépelni.
A látogatóknak a jobb felső sarokban található „ember sziluett” ikon alatt található, "Felhasználó létrehozása” gombra kattintva van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására mindenféleképpen, kötelezően szükség van: e-mail cím, felhasználónév, továbbá szükséges a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával megjelölni, hogy a Felhasználó magánszemélyként, vagy cégként regisztrál. A nem, a születésnap, megadása, valamint a hírlevélre történő feliratkozás opcionális.
A Felhasználónak a fenti adatok megadása után, kötelezően el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket, illetve az Adatvédelmi Tájékoztatót a megfelelő jelölőnégyzetek kipipálásával, ugyanis ezek elfogadása nélkül a regisztráció folyamata nem folytatható.
Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat, hogy hírleveleket a Mailerlite küldi, mely székhelye a Ground Floor, 71 Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593, Ireland. Amennyiben a kedves Vásárló utóbb úgy dönt, hogy mégis le kíván iratkozni a hírlevélről, akkor természetesen több hírlevél nem érkezik az általa megadott e-mail címre.
A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott e-mail címre egy információs e-mailt fog küldeni, amiben a regisztráció lényeges adatai érhetőek el és ennek segítségével véglegesíthető a regisztráció.
A felhasználó az oldalra való belépés után a jobb felső sarokban, „az ember sziluett” ikon alatt található "Bejelentkezés" gombra kattintva, az azonosító adatait (Felhasználónév és Jelszó) megadva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott adatok és hozzáadhatóak továbbiak. Itt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok, illetve a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok felvitelére.
Elfelejtett jelszó esetén a "Bejelentkezés" oldalon lehet új jelszót igényelni az ”Új jelszó igénylése” lehetőségnél. Ezen a felületen meg kell adni a regisztrációkor használt felhasználónevet vagy e-mail címet, majd a rendszer haladéktalanul megküldi az új jelszó beállításához szükséges e-mailt a megadott e-mail címre, amivel ezt követően az aktiválás után már be lehet jelentkezni a webáruházba.
Amennyiben a Felhasználó fiókját és adatait a webshop rendszeréből töröltetni kívánja, úgy ezen igényét a rendeles@jutaoraekszer.hu e-mail címre küldött levélben tudja jelezni a Szolgáltató felé, aki kötelezettséget vállal arra, hogy a felhasználói igény bejelentésétől számított 3 munkanapon belül véglegesen törli a rendszerből a Felhasználó fiókját és adatait.
- A megrendelés, a termékek, a vásárlás folyamata
A Webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, termékinformációk, a szállítási feltételek, az aktuálisan elérhető készlet, a termék ára, a termék cikkszáma, a döntéshez szükséges egyéb paraméterek és a termék fotója is, továbbá lehetőség van a termék méretének kiválasztására a “Méret” fül alatt legördülő lehetőségek közül. A kiválasztott termékek mellett található “Kosárba teszem” gombra kattintva, a kiválasztott terméket a Webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, magyar forintban értendők és az ÁFA-t, valamint a csomagolás költségét tartalmazzák.
A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően, a megrendelni kívánt termékek listája, a weboldal tetején található menüsorban található „Kosár” ikonra kattintva érhető el. Itt a „Kosár megtekintése” gombra kattintva módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek. A kosár termékeinek megrendeléséhez a „Rendelés leadás” gombot megnyomva juthatunk el. Ezen a felületen bejelentkezhetünk meglévő fiókunkba (Visszatérő vásárló), regisztrálhatunk egy új fiókot (Új vásárló), vagy folytathatjuk a vásárlást regisztráció nélkül („Vásárlás regisztráció nélkül”). A weboldalon a „Szállítási információ” felületén a vásárló jogosult annak a megválasztására, hogy kinek a részére történik a vásárlás, azaz saját részre vásárol, avagy online ajándékoz a Vásárló. A „Szállítási információ” felületen a Vásárló megválaszthatja azt, hogy milyen módon (szállítás futárszolgálattal, vagy szállítás GLS csomagpontra vagy Posta pontra/ automatába), valamint milyen szállítási idővel (azonnali szállítás, vagy szállítás adott napra) kívánja kiszállíttatni a megvásárolni kívánt terméke(k)et. Ugyanezen oldalon van lehetőség a „Megjegyzés a rendeléshez” és az „Üzenet a futárnak” ablakban további információkat, kiegészítéseket, kéréseket is mellékelni a megrendeléshez. Az adatok természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak. Amennyiben a megrendelési folyamatot a Vásárló folytatni kívánja, a „tovább” gombra kattintva jut el a „Fizetési információ” felületére. A fizetés során a Vásárlónak először meg kell adnia a számlázási adatait (amennyiben azok a szállítási adataitól eltérőek), valamint *-al jelölt, azaz a továbblépéshez kötelező megválaszolnia azt is, hogy magánszemélyként, vagy cégként vásárol. A fizetési mód megválasztása szintén kötelező, a Vásárló az online bankkártyával való fizetés, vagy utánvéttel történő fizetési lehetőségek közül választhat. Ennek megválaszolását követően kerül az „Áttekintés” felületre, ahol a Vásárló áttekintheti a rendelését. Az „Áttekintés” felületén van lehetősége a Vásárlónak a Juta hírlevélre való feliratkozásra is, amely természetesen nem feltétele a rendelés sikeres leadásának. Az Általános Szerződési Feltételeket (jelen ÁSZF), továbbá az Adatvédelmi Tájékoztatót a Vásárló jogosult elolvasni, valamint köteles azokat elfogadni a jelölőnégyzetre kattintva a rendelés leadásához. Amennyiben a *-al jelölt ablakokat a vásárló kitöltötte, a „rendelés leadása” gomb lenyomásával a Vásárló elfogadja a megismert szállítási és fizetési feltételeket, a jelen Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat és megrendeli az interneten keresztül kiválasztott terméket. Ezen megrendelés leadása a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Felhívjuk kedves Vásárlóink figyelmét, hogy az aktuális raktárkészlet változhat, így a honlapon megadott készletinformációk Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is csak tájékoztató jellegűek. A termék, amit megrendelnek Vevőink nagy valószínűséggel készletünkben rendelkezésre állnak, de nem tudjuk garantálni, hogy valóban megvásárolhatók. A webshopon található darabszámok, készletadatok folyamatosan aktualizáltak, de előfordulhat, hogy a bolti eladások - a bolt értékesítés jellegéből következően - szinkronizálásában estetlegesen pár perces lemaradás történik, így az adott termék készletadata rövid időre nem valós adatot mutat. A Szolgáltató a megrendelés leadását követő 3 munkanapon belül minden esetben visszajelzést ad a Vásárló felé azzal kapcsolatban, hogy a megrendelt terméket Szolgáltató le tudja-e szállítani. Készletszinkronizálási problémából adódóan nem teljesíthető megrendelések esetén, az ügyfélszolgálat tájékoztatja a Vásárlót továbbá a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli beérkezéséről, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előre fizetés visszatérítéséről. Technikai okokból fakadó, készletszinkronizálási problémákért, és ebből kifolyólag a megrendelés ilyen okból történő törléséért Szolgáltató a felelősségét kizárja.
A weboldalon feltüntetett árak a készlet erejéig érvényesek. Nyilvánvalóan téves (elírt) - pl. a termék közismert piaci árától jelentősen eltérő - ár közzététele esetén a Szolgáltató nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat a megrendeléstől. Hibás árnak számít különösen, de nem kizárólagosan egy esetleges rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár, illetve, ha a termék árának végéről hiányzik egy „0”, továbbá, ha elírás folytán bármilyen olyan ár kerül feltüntetésre, amely nyilvánvalóan nem egyenértékű a termék értékével.
A webáruház elkötelezett a környezeti terhelés minimalizálása, csökkentése irányában és ezen célból mindent megtesz a felesleges csomagolóanyag felhasználás elkerülése érdekében is. Ezen környezettudatossági szempontok mentén, több termék egyidejű vásárlása esetén a termékeket egy csomagolásban, az ékszereket pufi borítékban, míg az órákat dobozban szállítjuk Vásárlóinknak. A Vásárló által vásárolt minden egyes termékhez, illetve ékszerhez külön doboz jár, így ezen igényt a megrendeléskor a megjegyzés rovatban külön feltüntetni nem kell. Amennyiben a Vásárló Pandora márkájú terméket vásárol, úgy a szállítási információ pontban dönthet úgy, hogy a kiválasztott termék saját csomagolásán túl további Pandora csomagolást nem kér. Amennyiben a Vásárló a Pandora csomagolásra is igényt tart, úgy eziránti igényét megrendeléskor a megjegyzés rovatban fel kell tüntetnie. Amennyiben a megrendelés leadásakor Vásárló ezen igényét nem jelzi Szolgáltató felé, úgy Szolgáltató nem köteles a termékeket külön csomagolni és e tekintetben felelősség nem terheli.
A megrendelés megtörténtét követően, a webáruház a Vásárló e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival. Amennyiben ezen megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mail nem érkezik meg 24 órán beül a Vásárló által megadott e-mail címre, akkor Vásárló mentesül mindennemű kötelezettsége alól.
Ügyfélszolgálatunk munkatársai a rendeles@jutaoraekszer.hu címen, illetve munkaidőben (hétfőtől vasárnapig 10:00 órától – 18:00 óráig) a +36 30 383 22 51-es telefonszámon készséggel állnak Vásárlóink rendelkezésére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.
- Fizetési módok és fizetési feltételek
A megrendelt termék(ek) ellenértékét a Vásárló az alábbiak szerint tudja kiegyenlíteni:
- Utánvéttel: A futárnál készpénzben vagy bankkártyával fizetve.
- Online bankkártyával: Az OTP SimplePay felületén keresztül.
A kényelmes és biztonságos online fizetés a Simple Pay OTP bankkártya bankkártya elfogadó rendszeren keresztül történik.
Simple Pay esetében a Vásárló bankkártya adatai a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. Bankkártyás fizetés esetén, a Vásárló a pénztárból átirányításra kerül a Simple Pay oldalára, mely felületen megtörténik fizetés. A Bank kizárólag a Vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártya adatokat kapja meg. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a Bank nem kap értesítést Szolgáltatótól. A fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően, Vásárlót a Bank oldala tájékoztatja, fizetés sikerességét megerősítő e-mail formájában.
A kártyás fizetéshez a Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.
Az Adatkezelési tájékoztató elfogadásával tudomásul veszi a vásárló, hogy a Juta-Nefrit Kft. (Székhely: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca u. 18.) adatkezelő által a(z) https://jutaoraekszer.hu/adatkezelesi-tajekoztato adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP SimplePay-hez, mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [kifizetés azonosító száma, vásárló email címe, vásárolt termékek adatai] Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff.
A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján. Sikeres fizetés esetén a Vásárló visszatér a Szolgáltató weboldalára, míg sikertelen fizetés esetén is a weboldalra érkezik vissza és választhat másik fizetési módot, vagy újra próbálkozhat a fizetéssel. Bankkártyával vásárolt visszaküldés esetén, ha a vásárolt termék eredeti csomagolásban, blokkal, hibátlan állapotban visszaérkezik hozzánk, a termék árát a Vásárló bankkártyájához tartozó bankszámlaszámra visszautalja Szolgáltató.
- Házhozszállítás
A megrendelés beérkezését követően, a Szolgáltató visszaigazolást küld a rendelésről a Vásárló és a termék adataival, Vásárló által megadott e-mail címre.
A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén futárcéggel történő kiszállítás keretében van lehetőség két szolgáltatóból választani:
1) A megrendelt termékek kiszállítását/házhozszállítását a Webáruház üzemeltetője, a JUTA-NEFRIT Kft. megbízásából, a GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft. végzi, a megrendelés leadását követő 1-3 munkanapon belül.
2) A megrendelt termékek kiszállítását/házhozszállítását a Webáruház üzemeltetője, a JUTA-NEFRIT Kft. megbízásából, a MPL, Magyar Posta Zrt. 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., a megrendelés leadását követő 5-7 munkanapon belül. Az MPL, Magyar Posta Zrt. késedelméért Szolgáltató felelősséget nem tud vállalni. A MPL szolgáltatás igénybe vevő vásárlók számára a webáruház üzemeltető MPL-Logisztikai díjat (postára szállítási díjat) számol fel, melynek ára: 1900 Ft.
A kézbesítés hétköznapokon, munkaidőben, jellemzően 8:00 és 17:00 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adjon meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot (például munkahely). Amennyiben a Vásárló budapesti címre kéri a termék kiszállítását, amennyiben rendelését az adott hét csütörtök estig leadja, úgy a szállításra szombati napon is sor kerülhet. Amennyiben a rendelés leadására csütörtök estét követően kerül sor, úgy a rendelés kézbesítésére a rendelés leadását követő héten kerül sor. A rendelés során az „Üzenet a futárnak” rovatba írandó minden olyan információ, ami a szállításnál fontos lehet.
Amennyiben valaki más veszi át a csomagot Vásárló helyett, mindenképpen szükséges megadni az illető személy nevét és elérhetőségét. Nehezen megtalálható munkahely esetén, érdemes pontosan megadni az emelet- és ajtószámot, illetve rövid útbaigazítást adni, amely alapján a futár könnyebben odatalál a megadott címre. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, igyekszik lehetősége szerint telefonon egyeztetni, ha ez nem lehetséges, értesítést hagy. A futár a következő munkanapon újra megkísérli a kiszállítást.
A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban szállítjuk Megrendelőinknek.
A termékcsomagjainkat hátköznapokon bruttó 15.000 Forint összérték feletti rendelés esetén, költségmentesen szállítjuk ki a Vásárlóink által megadott szállítási címre, míg bruttó 15.000 Forint összértéket meg nem haladó rendelés esetén, a házhozszállítás díja hétköznapon történő szállítás esetén bruttó 1.500 Forint, mely összeget Vásárló köteles viselni. A jelen ÁSZF-ben meghatározott szombati napon történő szállítás esetén bruttó 15.000 Forint összérték feletti rendelés esetén a szállítás díja 3000,- Ft, míg bruttó 15.000 Forint összértéket meg nem haladó rendelés esetén, a házhozszállítás díja bruttó 4.500 Forint, mely összeget Vásárló köteles viselni.
A Szolgáltató lehetőséget biztosít a Szlovákiába történő házhozszállításra is. Szlovákiába történő házhozszállítás esetén a házhozszállítás 70.000,- Ft feletti vásárlás esetén ingyenes, 70.000,- Ft alatti vásárlás esetén 5900,- Ft.
Kérjük kedves Vásárlóinkat, hogy a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjenek megvizsgálni, és esetlegesen a csomagon észlelt sérülés, vagy esetleges hiány esetén kérjék jegyzőkönyv felvételét, mely jegyzőkönyvben Vásárló pontosan meghatározza az észlelt sérülést, hiányt, és a csomag átvétele ebben az esetben nem kötelező. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli sérült csomagra vonatkozó reklamáció intézése bonyolultabb. Ha a tartalomban rendellenességet tapasztal, kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkon munkatársunkkal.
A házhozszállítást végző futárcégek honlapjai: https://gls-group.eu/HU/hu/home vagy https://www.posta.hu/. A futárcég szállítási feltételei a fenti honlap “Általános üzleti feltételek” menüpontra kattintva érhetők el. A futárcég központi telefonszáma, kapcsolati űrlapja a fenti honlap “Kapcsolat” menüpontja alatt érhető el. Felhívjuk kedves Vásárlóink figyelmét, hogy a futárcégnek, a házhozszállítás kapcsán terhelő kötelezettségei teljesítéséért Szolgáltató a felelősségét a jogszabályok által megengedett mértékig kizárja.
Szállítással kapcsolatos kérdések esetén a rendeles@jutaoraekszer.hu e-mail címen vagy a +36 30 383 22 51 telefonszámon, a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben (Hétfőtől vasárnapig 10:00 órától – 18:00 óráig).
- Az elállás joga, az elállás részletei
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Ügyfél a termék házhozszállítása, illetve átvétele után el kíván állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 napon belül, indokolás nélkül megteheti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) rendelkezései és jelen ÁSZF rendelkezései alapján.
Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette, illetve a szerződés létrejötte és az áru átvételének napja közötti időben is. Több termék adásvétele esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától, több tételből vagy darabból álló termék esetén, az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az Ügyfél az elállás jogát. Természetesen az Ügyfél a szerződéskötést követően, a termék megvásárlásától, a termék kiszállítása, azaz a termék átvétele előtt is bármikor elállhat, a Szolgáltatóhoz címzett, egyoldalú, kifejezetten elállási szándékot tartalmazó, szóbeli vagy írásbeli (rendeles@jutaoraekszer.hu –ra írt, vagy akár postán feladott) jognyilatkozatával, továbbá az elállási szándéka egyértelmű kinyilvánításán túl, szükséges megadnia a megrendelés, illetve a Vásárló azonosítását lehetővé tevő információkat. Jelen ÁSZF 1. számú mellékletében biztosítjuk a fogyasztónak a jogszabály szerinti elállási nyilatkozat-mintát (sablont).
Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14. naptári napon elektronikus levél formájában megküldeni a Szolgáltató részére és Vásárló köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni Szolgáltató részére. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A Vásárló, mint fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét köteles viselni. Ezen a ponton Szolgáltató felhívja a kedves Vásárlók figyelmét, hogy utánvéttel feladott csomagot nem áll módjában átvenni.
Utánvétes csomagok esetén, amennyiben a Vásárló, mint fogyasztó a jogszabályi követelményeknek megfelelően eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Azonban a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a Vásárló, mint fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszatérítés során a Szolgáltató megvizsgálja az áru állapotát és amennyiben az sérülésmentes, úgy a termék Vásárló általi visszaszolgáltatásától számított 8 napon belül köteles visszatéríteni a termék árát, Vásárló által a megrendeléskor használt bankkártyához tartozó számlaszámra történő visszautalás útján.
Elálláskor a terméket a vevő személyesen is visszahozhatja a 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18. szám alatti üzlethelységbe. Az üzletben kizárólag a termékek visszahozatalára van lehetőség. A termékeket az üzletben cserélni nem tudjuk (még ha úgy kíván elállni a fogyasztó, hogy másik terméket szeretne cserébe, akkor sem). Elállást követően a visszatérítés előtt a Szolgáltató megvizsgálja az áru állapotát és amennyiben az sérülésmentes, úgy a termék Vásárló általi visszaszolgáltatásától számított 8 napon belül köteles visszatéríteni a termék árát, Vásárló által a megrendeléskor használt bankkártyához tartozó számlaszámra történő visszautalás útján a SimplePay rendszerén keresztül.
Amennyiben a Vásárló az elállási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt (garanciajegy, eredeti doboz vagy csomagolás, eredetiséget igazoló tanúsítvány). Ha a Vásárló a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg részére átadott tételt/árut, a Szolgáltató jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vásárlónak.
A visszaszállítás során a kárveszély a Vásárlót terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt a Szolgáltató részére elküldi. A fogyasztót terheli a Termék visszaküldésének közvetlen költsége, kivéve amennyiben a fogyasztó személyesen a vállalkozás üzletében gyakorolja elállási jogát olyan online-termékvásárlás kapcsán, amely terméket a vállalkozás az üzletében (boltban) is értékesít. A Szolgáltató nem vállalja sem a Termék visszaszállítását, sem a visszaszállítás költségeinek megfizetését.
A Vásárló, mint fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Szolgáltató követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó, valamint a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését.
A Vásárló, mint fogyasztó nem gyakorolhatja a termék átvételétől számított 14 napon belüli, indokolás nélküli elállás jogát az alábbi esetekben:
a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, illetve
b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló, mint fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
- Csere
A Webáruházban minden Vásárlónak megvan a lehetősége arra, hogy a megvásárolt és átvett terméket bármely okból - nem megfelelő méret, nem az elképzelt megjelenés, stb. – másik, a webáruházban elérhető termékre cserélje, értékkülönbözet egyeztetéssel. A Vásárló a termék cseréjéhez a GLS Exchange Service szolgáltatást veheti igénybe, amely szolgáltatás a Vásárló számára 3000 Ft, azaz háromezer forint.
A csereszolgáltatást igénybevétele esetén, szükség van annak kifejezett igénylésére, amelyet a Vásárló a rendeles@jutaoraekszer.hu email címre elküldött üzenetben, a rendelési azonosítóval, a cserélendő termék pontos cikkszámának, árának, és az új, jutaekszer.hu weboldalon keresztül elérhető termék cikkszámának, illetve árának megjelölésével tehet meg.
Ezt követően, a Szolgáltató a futárszolgálattal elküldi Vásárló részére az új terméket, illetve a Szolgáltató a futár rendelkezésére bocsájt egy általa elkészített üres csomagot, amibe Vásárló köteles a cserélendő terméket, csomagolását és a hozzá tartozó garanciát beletenni, mely csomagot ezen tartalommal a futárszolgálat köteles Szolgáltató részére, igazolható módon visszaszolgáltatni. A csere szolgáltatás díjat a Vásárló a futárnál tudja készpénzzel vagy bankkártyával kifizetni.
Csereszolgáltatásunk az áru átvételétől számított 14 naptári napig vehető igénybe (és semmiképp nem helyettesíti a fogyasztó elállási jogát, hiszen utóbbi keretében a Szolgáltatóhoz visszajuttatja a fogyasztó a terméket és visszakapja annak vételárát és kiszállítási költségét).
- Garancia (avagy jótállás) és kellékszavatosság
A Szolgáltatót minden terméke kapcsán terheli a Ptk. szerinti kellékszavatosság, de egyes termékei kapcsán – így a 10.000.- Forint vételár feletti ékszerekre, órákra – vonatkozóan emelltt az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, valamint a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet és a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Kormányrendelet alapján ún. kötelező jótállási kötelezettség is terheli.
A kötelező jótállás időtartama a 2024. május 8-tól kötött fogyasztói adásvételi szerződések esetében:
-10.000.-Forintot, azaz tízezer Forintot elérő, de 250.000.- Forintot, azaz kettőszázötvenezer Forintot meg nem haladó eladási ár esetében 2 év,
-míg 250.000.- Forint, azaz kettőszázötvenezer Forint eladási ár felett pedig 3 év.
Fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azaz ezen határidőkön túl, a kötelező jótállás nem érvényesíthető., A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Rendeltetésszerű használat mellett márkáinkra a kötelező jótállástól függetlenül, azzal párhuzamosan a következő gyártói garanciák érvényesek:
- Bering: 3 év gyártói garancia
- Zeppelin: 3 év gyártói garancia
A kötelező jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (jellemzően a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza). A kötelező jótállás időtartama (az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) a Kormányrendeletnek megfelelően) 2 vagy 3 év, eladási ár függvényében.
A kellékszavatosság, illetőleg a jótállás is a Szolgálgatónál érvényesíthető, és előfeltétele, hogy a terméket a Vásárló a Szolgáltatótól vásárolja. Kérjük ezért is Vásárlóinkat, hogy őrizzék meg a vásárláskor kapott számlát. A szakszerű használatra, karbantartásra, kezelésre és tisztításra vonatkozó előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a jótállás, mind a termékszavatosság előfeltétele.
A kellékszavatosság fogyasztó Ügyfél esetében kettő év. A kötelező jótállás időtartama (mint a jótállási, avagy garancia-idő) a jótállási jegyen kerül feltünetésre. A jótállási határidő a számla kiállításának és a termék fogyasztó részére történő átadása dátumával veszi kezdetét.
Vásárló nem jogosult jótállási igényt érvényesíteni, ha a hiba oka a terméknek a Vásárló részére történő átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát nem rendeltetésszerű használat, a használati-kezelési útmutatóban/vásárlói tájékoztatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása (pl. a terméknek klóros, sós vagy gyógyvíznek történő kitétele, vegyszerekkel érintkezése stb.) helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás okozza. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén, az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1 éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kellékszavatossági igénye – de kötelező jótállási igény esetébe is - a jogosult, vagyis a Vásárló választása szerint:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
- Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit szem előtt tartva nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Vásárló, mint fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 30 napon belül elvégezze és ha a kijavítási igény Szolgáltatóval részére való közlésétől számított 30 napon belül a termék kijavítása nem történik meg, úgy Szolgáltató köteles a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Amennyiben a termék első alkalommal történő javítása során, a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában, a Szolgáltató köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríteni. Amennyiben 30 napot várhatóan meghaladja a kijavítás, vagy a csere időtartama, a Szolgáltató tájékoztatni köteles a Vásárlót a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Amennyiben a kötelező jótállási időtartam alatt, a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint amennyiben a a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Vásárló nem kívánja a terméket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríteni. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A termék kijavítása esetén, azonban a kötelező jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási kötelezettség (és a kellékszavatossági kötelezettség) teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Azonban a Vásárló is köteles a Szolgáltatóval jóhiszeműen együttműködve eljárni, szükségtelen további költségek felmerülését elkerülni, így amennyiben a Szolgáltató szavatossági, vagy garanciális kötelezettsége teljesítésével kapcsolatosan a Vásárló nem a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módot, hanem attól eltérő és indokolatlanul drágább fuvarozási módot választja, úgy az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Kellékszavatosság esetén a Vásárlót terheli a bizonyítási teher, kivéve a teljesítést követő 1 (egy) éven belül, ekkor ugyanis fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén, hibás teljesítési vélelem áll fenn, miszerint fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakkban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
A jótállás nem érinti a vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Jelen ÁSZF 2-es számú Melléklete tartalmazza a jogszabály szerinti tartalmú fogyasztói tájékoztatást is a kellék-, és termékszavatosságról, valamint a kötelező jótállásról.
Ha a Felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló bírósághoz fordulhat, vagy Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, továbbá fordulhat Fogyasztóvédelmi hatósághoz, a lentebb részletezett szabályok alapján.
- Termékszavatosság
Szolgáltató, mint Vállalkozás által, Vásárlónak, mint fogyasztónak eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a Gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a Gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A törvény értelmében, gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
Termékszavatossági igényként a fogyasztónak minősülő Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti (tehát nem igényelhet megfelelő árleszállítást, sem vételár-visszatérítést).
A Vásárló, mint fogyasztó a hiba felfedezése után, késedelem nélkül köteles a hibát a Gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta, vagy forgalmazta, vagy hogy a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása nem volt felismerhető, vagy hogy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő a fentiekben felsoroltak közül egy okot bizonyítania.
- Garanciára vonatkozó további részletszabályok órákra, ékszerekre
A 2021. január 01. napjától 2024. május 07. napjáig megkötött fogyasztói szerződéseknél a kötelező jótállás határideje (sávosan) a következőképp alakult órákra, ékszerekre: a 10 ezer forintot elérő, de 100 ezer forintot meg nem haladó eladási árú termékekre a kötelező jótállás időtartama egy év, továbbá a 100 ezer forintot meghaladó, de 250 ezer forintot meg nem haladó eladási ár esetében kettő, és a 250 ezer forint eladási ár feletti eladási árú termékekre pedig három év volt. 2024. május 8. napjától kötött fogyasztói szerződéseknél azonban a kötelező jótállás határideje a 10 ezer forintot elérő és azt meghaladó, de a 250 ezer forintot meg nem haladó eladási árú órákra, ékszerekre kettő év, továbbá a 250 ezer forintnál drágább termékekre három év kötelező jótállás vonatkozik. Kérjük a fogyasztót, hogy esetleges kötelező jótállási igénye bejelentésekor a jótállásos terméke megvásárlásának az időpontját ellenőrizze maga is, tekintve, hogy a 2024. május 8. napja előtt megvásárolt 10 ezer forinttól 100 ezer forint eladási ársávba eső termékre csak egy év kötelező jótállás vonatkozik (tehát a 2024. május 8. napjánál korábbi vásárlásokra a korábbi szabályozás vonatkozik). Garanciaidőn belüli javítások esetén, megkérjük kedves Vásárlóinkat, hogy amennyiben Szolgáltatóval javításban állapodnak meg, az óra javíttatását mindenképpen Szolgáltató szakszervízében végeztessék el, máskülönben a garancia érvényét veszti.
A kötelező jótállástól független, azzal párhuzamosan egyes termékekre fennálló ún. gyártói jótállás keretében pedig a gyártói jótállási nyilatkozat tartalmazza a fogyasztó által érvényesíthető jogokat, így jellemzően a gyártó az óra meghibásodására vagy gyártási, ill. anyaghibára vonatkozóan biztosít gyártói jótállást és az annak határidején belüli ingyenes elemcserét is.
A gombok használata víz alatt az óra beázását okozhatja, illetve a nem jól bezárt korona beázást idézhet elő, amely a garancia elvesztéséhez vezethet! Szolgáltató felhívja a Vásárlók figyelmét, hogy nem vízálló órával tilos vízbe menni, továbbá nem ajánlott a nem vízálló órát olyan helyzetnek kitenni, mely eredményeként víz érheti. Ilyen jellegű meghibásodások tekintetében Szolgáltató a felelősségét kizárja.
Felhívjuk kedves Vásáróink figyelmét, hogy a szakszerűtlenül elvégzett elemcsere, vagy egyéb beavatkozás a vízállóság, illetve a garancia elvesztéséhez vezethet. Gyártó mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka az alábbi okok miatt következett be: Vásárló által tanúsított, nem rendeltetésszerű használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás, erőszakos külső behatás, idegen, illetve szakszerűtlen beavatkozás, továbbá kopó alkatrészek (szíj, csat, zár) rendeltetésszerű használatából eredő kopás, szakadás, karcolódás esetén, illetve üvegtörés, nem vízálló óra beázása.
A garanciajegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a garancia megszűnésével járhat.
Jelen ÁSZF 2. sz. mellékletében biztosítjuk a jogszabály szerinti mintatájékoztatást szavatossági és jótállási jogairól.
- Panaszügyintézés helye, módja
Az Ügyfél a panaszával elsősorban a Szolgáltatóhoz jogosult fordulni. Panaszait, minőségi kifogását akár szóban, akár írásban, az alábbi címekre igazolható módon elküldött levélben (1075 Budapest, Károly krt. 7. II.em.7) vagy e-mailben (rendeles@jutaoraekszer.hu), telefonon a +36 30 383 22 51 telefonszámon nyitvatartási időben (Hétfőtől vasárnapi 10:00 órától – 18:00 óráig) teheti meg.
A Szolgáltató minden beérkezett panaszt, kifogást kivizsgál. A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (Ügyfélszolgálaton személyesen tett panaszt) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt a Vásárlónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A panaszt a Szolgáltató a korábbi megrendelés azonosító számához rögzíti, ami a panasz visszakereshetőségét segíti.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles megvizsgálni és érdemben, igazolható módon megválaszolni, továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vásárlóhoz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást. A panasztól eltérően az ún. minőségi kifogást a Szolgáltató az irányadó jogszabály szerint szintén jegyzőkönyvezi és 5 munkanapon belül érdemben válaszolja meg.
Amennyiben Vásárló a Szolgáltató általi panaszkezeléssel, a panaszra adott válasszal, vagy annak indokolásával, egészben vagy részben nem ért egyet, úgy Vásárló a lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető testülethez, vagy a Fogyasztóvédelmi hatósághoz, végső esetben a bírósághoz fordulhat panaszával. A Békéltető testületek elérhetőségeit a jelen ÁSZF 3. számú, elválaszthatatlan részét képező, „Tájékoztatás a békéltető testületek elérhetőségéről” elnevezésű melléklet tartalmazza.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes Pest Vármegyei Békéltető Testület elérhetősége:1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4. em. 2., Hivatali kapu/KRID:560351920
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Weboldal: https://panaszrendezes.hu/
Telefon/Fax: (+36-1) 792-7881
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségekre jogosult az Ügyfél:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál:
Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hivatal dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat a kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara által működtetett ún. békéltető testületnél. Panasza, minőségi kifogása elutasítása esetében a fogyasztót a Szolgáltató tájékoztatja a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről. A békéltető testület eljárása megindulásának előfeltétele, hogy a fogyasztó előzetesen megkísérelte rendezni vitás ügyét a vállalkozással, és ezt igazolni tudja a testület irányában, amikor eljárását kér.
A Vásárló lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető Testületi eljárásokban részt venni, abban együttműködési kötelezettség terheli, de általános alávetési nyilatkozatot nem tett. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül pl. a válaszirat küldése is.
A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Vásárló és az Eladó között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló előzetesen megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vásárlónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása a Vásárló kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, , továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
a Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
az Eladó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
a Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését, és ennek igazolására alkalmas dokumentumot (pl. levelezés másolata)
a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
a Testület döntésére irányuló indítványt,
a Vásárló aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vásárló bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vásárló rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Bírósági eljárás kezdeményezése
A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Online vitarendezési platform
Amennyiben szeretné elkerülni a bírósági eljárást, lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság online vitarendezési fórumát határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén.
Az online vitarendezési platform a következő linken http://ec.europa.eu/odr keresztül elérhető.
Az online vitarendezési platformon a fogyasztók beregisztrálhatnak, majd egy kérelmet kell kitölteniük. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezést, dokumentációt jogosultak és kötelesek vagyunk 5 évig megőrizni.
- Szerzői jogok
A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.
Szolgáltató weboldala tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása, magáncélú felhasználás céljából vagy előzetes írásbeli hozzájárulásunk esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye birtokában lehetséges. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.
Abban az esetben, ha a jutaoraekszer.hu Webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos elemei, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton! A jelzett tartalom megvizsgálását követően, Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy haladéktalanul eltávolítja a sértő tartalmat, illetve lekapcsolja a sértő tartalomra mutató linkeket.
- Egyéb feltételek
A jutaoraekszer.hu Webáruházában való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen olyan kárért, amely a jutaoraekszer.hu webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A weboldal látogatójának felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Kizárólag a Vásárló felelős a jutaoraekszer.hu webáruházához való kapcsolódásáért és a jutaoraekszer.hu áruház weboldalán történő vásárlásért. Az Üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik.
A Szolgáltató ezúton tájékoztatja kedves Vásárlóit, hogy a Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a Vásárlók személyes adatainak kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság elveit. Adatkezelési tájékoztatónk a weboldalunkon érhető el. Az adatkezelés során Szolgáltató megtesz minden technikai és szervezési intézkedést annak érdekében, hogy a Vásárlók személyes adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK Rendelet hatályon kívül helyezéséről rendelkező Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679/EU rendeletében foglalt előírásoknak megfelelően kezelje.
A Szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket békés úton, lehetőleg az esetlegesen hosszan elhúzódó és rendkívüli többletköltséggel járó pereskedést elkerülve rendezzék.
A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de semmiképp sem érinti a már létrejött szerződéseket, a már leadott megrendeléseket, azaz a módosítás nem visszaható hatályú.
Budapest, 2025.január 9.
Mellékletek:
1.számú melléklet: elállási nyilatkozatminta
2.számú melléklet: jogszabályi minta szerinti fogyasztói tájékoztatások szavatosságról, jótállásról
3. számú melléklet: fogyasztói tájékoztatás a vármegyei békéltető testületek elérhetőségéről
1. számú melléklet: elállási nyilatkozat-minta (sablon) fogyasztó részére
Címzett: Juta-Nefrit Kft., székhelye: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18.
Alulírott fogyasztó vásárló kijelentem, hogy gyakorolom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés kapcsán:
A termék megjelölése:
Szerződéskötés időpontja:
Fogyasztó neve:
Fogyasztó címe:
Fogyasztó aláírása (csak papíralapú üzenet esetén):
Keltezés:
2. számú melléklet: a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló jogszabályi tájékoztatás (a 45/2014 kormányrendelet 3. sz.melléklete szerint)
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, de a hibát a vállalkozás költségére Ön nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja. Végső esetben a szerződéstől elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben (akitől a terméket megvásrolta) érvényesítheti kellékszavatossági igényét (a Szolgáltatóval szemben).
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén? Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával? Ön hibás teljesítés esetén jogszabály (így a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet és a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet alapján) ún. kötelező jótállási igényt, vagy ún. szerződéses jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján (pl. a gyártó által biztosított gyártói jótállás alapján) jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelet szabályai szerint.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul? A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben (fenti pontban hivatkozott IM rendelet) meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén? Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?A kötelező jótállás időtartama a kötelező jótállás hatálya alá eső fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Önt milyen jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson alapul? Önt a(z) eladó fél hibás teljesítése esetén a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban foglalt.feltételekkel, kettő, ill. három éves határidőn belül a fentebb felsorolt jótállási jogok illetik meg.
Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények: A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása azonban a kötelető jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül? Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás (az eladó fél) a kötelező jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
3. számú melléklet: Tájékoztatás a békéltető testületek elérhetőségéről
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532 Fax: (+36) 76 501 538 Mobil: (+36) 70 938 4765 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu honlap: www.bacsbekeltetes.hu Hivatali kapu KRID: 268541377, rövid név: BKMKIKBT | Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu Telefon: 20/373-2570 E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu https://www.jaszbekeltetes.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító: 363400712, rövid név: JNSZMKIKBT |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT | Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-316-259 Email: bekeltetes@kemkik.hu Hivatali kapu KRID azonosító: 765475784, rövid név: KEMBT |
Békés Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. E-mail: bekeltetes@bmkik.hu Telefon: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 https://www.bmkik.hu/index.php Hivatali kapu KRID azonosító: 266162311, rövid név:BMKIK | Nógrád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14. Telefon: 06-32-520-860 E-mail: nkik@nkik.hu Web: www.nkik.hu, www.bekeltetes-nograd.hu A testület hivatali kapujának elérhetősége: KRID: 166469396, rövid név: NMBT |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefon: 46/501-090, 46/501-871 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Hivatali kapu azonosító: 758354367, rövid név: BOKIKBT | A Pest Vármegyei Békéltető Testület székhelye: Cím:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Telefon: 06-1-792-7881 PMKIK hivatali kapun keresztül rövid név: PMKIKBEKEL KRID azonosító: 560351920 |
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest,Krisztina krt. 99. Telefon: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap cím : bekeltet.bkik.hu Hivatali kapu KRID azonosító: 469532362, rövid név: BBT | Somogy Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6. Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026 e-mail cím: skik@skik.hu honlap: www.skik.hu Hivatali kapu KRID azonosító: 465249736, rövid név:SKIKBT |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62/554-250/118 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu https://www.bekeltetes-csongrad.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító: 162127371, rövid név: CSMKIKBT | Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefon: 06-42-420-180 Fax: 06-42-420-180 E-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu Web: http://bekeltetes-szabolcs.hu Hivatali kapu KRID azonosító: 361360973, rövid név: SZSZBMBT |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon: 06-22/510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító: 352258915, rövid név: FMBT | Tolna Vármegyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefon: 06-74-411-661 Mobil: 06-30-664-2130 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu, Hivatali kapu KRID azonosító: 566540735, rövid név:TMKIKBT |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefon: 06-96-520-217 Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu https://bekeltetesgyor.hu/Hivatali kapu KRID azonosító: +363053930, rövid név:GYMSMKIKBT | Vas Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645 https://vasibekelteto.hu/ rövid név :VMKIKBT |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Hivatali kapu KRID azonosító: 457289758, rövid név: HBKIKBT | Veszprém Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111 Fax: 06-88-412-150 E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu Hivatali kapu KRID, rövid név: 262219313, VKIKBT |
Heves Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint Telefon: +36 36 416-660/105 mellék E-mail: bekeltetes@hkik.hu Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440. Hivatali kapu KRID azonosító: 768520975, rövid név: HKIKBT | Zala Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefon: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu https://www.bekelteteszala.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító: 268279914, rövid név: ZMKIKBT |
Csatolmány | Méret |
---|---|
ASZF-2025.01.09_0.pdf | 140.63 KB |