Az általunk forgalmazott összes világmárka hivatalos viszonteladója vagyunk. 
Óráink és ékszereink mind kimagasló minőségű termékek, de még így is előfordulhatnak problémák és meghibásodások. 
Ha problémád merülne fe bármilyen nálunk vásárolt órát vagy ékszert illetően, kérjük vidd be a terméket bármelyik Juta üzletbe, ahol kollégáink készséggel állnak a rendelkezésedre és segíteni fognak a probléma megoldásában. (Üzletlista)
Ha gyors szervízügyintézésre van szükséged, akkor a legjobb, ha közvetlenül a hivatalos szervízekhez fordulsz, melyek listáját megtalálod a vásárolt termék garancialevelében. 

Rendeltetésszerű használat mellett márkáinkra a következő garanciák érvényesek:
- Bering: 3 év magyar és nemzetközi garancia
- BOSS ékszerek: 1 év magyar és nemzetközi garancia; BOSS órák: 1 év magyar és nemzetközi garancia + Tommy Hilfiger nagykereskednésnél regisztrálni lehet + 1 év garanciáért
- Calvin Klein ékszerek: 1 év magyar és nemzetközi garancia; Calvin Klein órák: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Engelsrufer: 1 év magyar és nemzetközi garancia
- Fossil: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Frederique Constant:2 év magyar és nemzetközi garancia
- Les Georgettes: 1 év magyar és nemzetközi garancia
- Pandora: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Rosefield: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Thomas Sabo: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Tommy Hilfiger ékszerk: 1 év magyar és nemzetközi garancia; Tommy Hilfiger órák:1 év magyar és nemzetközi garancia + Tommy Hilfiger nagykereskednésnél regisztrálni lehet + 1 év garanciáért
- Zeppelin: 3 év magyar és nemzetközi garancia

Általános tudnivalók óra tulajdonosoknak:
Az általunk forgalmazott órákra a garancialevelekben feltüntetett időtartamig jótállást vállalunk. 
A garancia a termék átadásának napján veszi kezdetét, ezt a napot kell a garancialevelen is feltüntetni. 
Ezt minden esetben ellenőrizd a vásárlás során és a garancialevelet őrizd meg.
A jótállási idő meghosszabbodik szervízben végzett javítás után vagy cserélési idővel. A hosszabbítás mértéke annyi, amennyi ideig a vásárló a terméket nem tudta rendeltetésszerűen használni.
A javítást vagy cserét a lehető leggyorsabban, a fogyasztói igényeit figyelembe véve végezzük.


A garancia időn belüli javításokat kizárólag a megjelölt márkaszervizben végeztesd, ellenkező esetben a garancia érvényét veszíti.
A garancialevél hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a garancia megszűnésével jár.

Az alkalmi viseletre készült órát, kérjük ne hordd sportoláskor, uszodában, szoláriumban vagy szaunában. 
Bár az órák ellenállnak a figyelmes használatnak, de feszítés, nyomás, ütés károsodást okozhat bennük. Soha ne próbáld meg kinyitni az óraházat, vagy levenni az óra hátlapját.

Ne viseld az órát (még a vízállót sem) fürdés közben, vagy olyan helyen, ahol kozmetikai szerek (szappan, tusfürdő, sampon), vagy vegyi anyagok érhetik, mert elváltozás keletkezhet az óra felületén. Kerüld, hogy az órát testápoló, napolaj, vagy egyéb krém érje.

Amennyiben órád nem vízálló (tehát nincs hátlapján feltüntetve az 5 ATM, vagy 10 ATM Waters Resistant kifejezés), ne menj vele úszni, sem fürdeni, vagy tusolni. 

Világos bőrszíjal, vagy szilikon szíjal rendelkező órák szíja a tartós viselet során, avgy sötét ruhadarabokkal érintkezve megváltozhat. Egyes óramodellek díszítő bevonatot kaptak mint arany/rózsaarany szín, amely a napi használat során megkophat. 

Órádat soha ne tedd ki szélsőséges hőmérsékletnek. (Ne hordd sosem szaunában sem.)

A jótállásra kötelezett mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék fogyasztó részére való átadását követően keletkezett, így például ha:
– a hiba nem rendeltetésszerű használatból adódik, úgy mint szakszerűtlen tárolás, leejtés, rongálás vagy a fogyasztó hibájából bekövetkezett törés, durva vagy gondatlan kezelés következménye,
– a hibát a készülékhez mellékelt kezelési útmutató figyelmen kívül hagyása okozta,
– a hibát illetéktelen átalakítás, beavatkozás, nem hivatalos szerviz által végzett szakszerűtlen javítás vagy beállítás okozta,
– nem vízálló óratoknál a hiba oka vizesedés,
– csat vagy szíj törése, illetve a csat vagy szíj vagy a tok elszíneződése a fogyasztó általi gondatlan kezelésnek, vagy a kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyásának következménye, vagy az átadást követően a fogyasztó általi nem körültekintő használat következtében a csat, vagy a szíj, vagy a tok felületén külső sérülések (karcolások) keletkeznek,
– a hiba a normális használatból eredő természetes elhasználódásra, vagy kopásra vezethető vissza

Általános tudnivalók vízálló óra tulajdonosoknak:
Tengeri fürdőzés, búvárkodás után haladéktalanul mosd le az órád!
Koronazáras óráknál (csavaros koronával ellátott) mindig ellenőrizd, hogy a korona be legyen csavarva.
Az óra üvegének repedése, törése esetén vízállóságát azonnal elveszíti.
Az óra szaunában történő használata tilos!
A kronográfos óra gombjait vízben nem szabad megnyomni!
A szakszerűtlenül elvégzett elemcsere, vagy egyéb szakszervizen kívül, külső szervizben beavatkozás a vízállóság, ill. a garancia elvesztéséhez vezet.
Ajánljuk a megvásárolt óra gumi tömítéseinek évenkénti ellenőrzését!
Korona elvesztése esetén, haladéktalanul keresd fel a szakszervizt! 
Beázás vagy bepárásodás esetén kérjük azonnal keresd fel a szakszervizt kárenyhítési kötelezettségének eleget téve. 
Az óra belsejébe került víz, teljes meghibásodást okozhat az alkatrészekben (számlap, mutatók, szerkezet). Így ha az órában víz, vagy párakicsapódás jelenne meg, azonnal add le azt a megjelölt szakszervizben.

Fontos információk az óraszerkezetekről:
Mechanikus (kézi felhúzású) szerkezet
Az óra működéséhez szükséges energiát koronával történő, kézzel való felhúzás biztosítja, mely energiát a rugóház tárolja. Kerüld a túlhúzást. A szerkezetet 2-3 évente célszerű szervizben átvizsgáltatni, kitisztíttatani.
Járáspontosság: +/- 15 másodperc/nap

Automata szerkezet
Az óra működéséhez szükséges energia az óra mozgatása során keletkezik, melyet a rugóház tárol.  Minden órában egyedi járástartalék van, így a működési idő minden óránál eltérő. Automata órát nem lehet kézzel felhúzni, csak kérmozgatásra tud elindulni. Az óra rendszeres viselése esetén folyamatosan jár. A szerkezet rendszeres karbantartása különösen fontos, ezért 2-3 évente egyszer ellenőriztesd szervizben.
Járáspontosság: +/- 15 másodperc/nap

Kvarc szerkezet
Az óra működéséhez szükséges energiát az órában lévő elem biztosítja, így ez a legpontosabban működő óraszerkezet. Elemcsere általában 1-2 évenként szükséges. Javasoljuk, hogy az elemcserét mindig a szakszervizben végeztesd el, mert egy esetleges rossz minőségű elem veszélyeztetheti a szerkezet pontos működését. Az első elemcsere minden óránál a saját szakszervízében ingyenes, függetlenül attól, hogy a garancia már lejárt-e.
Járáspontosság: +/- 3 perc/év

Általános tudnivalók ékszer tulajdonsoknak:
Az ékszerek hosszú időn keresztül örömet szereznek viselőjének, ha követjük ezt a néhány egyszerű szabályt a viselésük során.
A nemesfémekből készült ékszerek kényesek a különböző kémiai hatásokra. Felületük ilyenkor visszafordíthatatlanul elszíneződhet. Nem gondolnánk, de néha teljesen hétköznapi dolgok is komoly károkat tudnak tenni az ékszerekben, ezért mindenképpen kerüld el, hogy az ékszert közvetlenül érje parfüm, dezodor, kozmetikai készítmény, hajlakk vagy más hajspray, gyógyvíz vagy tengervíz.

Az ékszerek érzékenyek lehetnek a fizikai behatásokra is, ezért fürödni, fizikai munkát végezni, sportolni nem szabad bennük.

Az ékszereket speciális tisztítókendővel otthon is tudod ápolni, de a legjobb megoldás, ha az ékszerek ápolását, tisztítást szakemberre bízod.
A bevonatos ékszerek bevonata erőteljes használat esetén megkophat, ezért mindennapi viselésük nem ajánlott.

Garanciára vonatkozó információk az ÁSZF-ben:

A jutaoraekszer.hu webshopot minden terméke kapcsán terheli a Polgári törvénykönyv szerinti kellékszavatossági felelősség (kettő év), de egyes termékei kapcsán – így a tízezer Ft vételár feletti ékszerekre, órákra - vonatkozóan ettől függetlenül a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján ún. kötelező jótállási kötelezettség is terheli.

A jótállás időtartama (garancia) alatt a felelősség alól csak akkor mentesül a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vásárlás időpontját követően keletkezett (jellemzően a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza). A kötelező jótállás időtartama (a Kormányrendeletnek megfelelően) egy év.

A kellékszavatosság, illetőleg a jótállás is a Szolgálgatónál érvényesíthető, és előfeltétel, hogy a terméket a vásárló a Szolgáltatótól vegye. Kérjük ezért is vásárlóinkat, őrizzék meg a számlát. A szakszerű használatra, karbantartásra vonatkozó előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a garancia, mind a teremékszavatosság előfeltétele.

A kellékszavatosság és az esetleges jótállás időtartama (a jótállási idő): A garancialevelekben feltüntetett időtartamig vállalunk jótállást. A garancia a számla kiállításának dátumával veszi kezdetét.

Nem tartozik sem kellékszavatosság, sem jótállás alá a hiba (de termékszavatosság hatálya alá sem), ha a hiba oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát: rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban/vásárlói tájékoztatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása (pl. a terméknek klóros, sós vagy gyógyvíznek történő kitétele, vegyszerekkel érintkezése, stb.) helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás okozza.

Jótállás (és kellékszavatosság) keretébe tartozó hiba esetén a vásárló: elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a vásárlónak okozott érdeksérelmet. Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb harminc napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség (és a kellékszavatossági kötelezettség) teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Azonban amennyiben a fogyasztó a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatosan nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, csere garancia igénybevétele esetén, úgy az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Kellékszavatosság keretében a vásárlón van a bizonyítás terhe, kivéve az első hat hónapban: fogyasztó és vállalkozás közti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítsékor is megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

A vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás nem érinti a vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a vásárló bírósághoz fordulhat, vagy a Békéltető testületi eljárást kezdeményezheti, vagy a járásoknál működő fogyasztóvédelmi hatósághoz, a lentebb részletezett szabályok alapján.