ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)


A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a jutaoraekszer.hu webáruházat üzemeltető Juta-Nefrit Korlátolt Felelősségű Társaság  (székhelye: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18; cégjegyzék- száma: 13 09 186690; adószáma: 12085932-2-13; e-mail elérhetősége: webrendeles@jutakft.hu; telefonszáma: +36 30 383 22 51) (továbbiakban: „Szolgáltató”) és az általa a jutaoraekszer.hu  webáruházban (továbbiakban: „Webáruház”) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”, vagy „Vásárló”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

A Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: „Felek”.


1. Bevezető rendelkezések, szolgáltatói adatok, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.jutaoraekszer.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.

1.2. A jutaoraekszer.hu webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. A jutaoraekszer.hu webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1.4. Csak azok a 16. életévüket betöltött természetes személyek vehetik igénybe a Szolgáltatást, akik elfogadják az ÁSZF-et, hozzájárulnak személyes adataik kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat megadták a megrendelés leadásakor.

1.5. A megrendelés leadása még nem eredményezi Felek között a szerződés létrejöttét, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben (e-mailben) van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejövő szerződésre a magyar jog rendelkezési irányadóak, az kinyomtatható, lementhető, de Szolgáltató azt nem iktatja.

1.6. A vásárlás elsősorban a magyar Polgári törvénykönyv (2013. évi V. törvény), az Eker. törvény (2001. évi CVIII. törvény), a 45/2014. Kormányrendelet vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre. A fogyasztónak minősülő Vásárló és a Szolgáltató között létrejött szerződésre továbbá a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései irányadóak.

1.7. A webshop működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Szolgáltató az alább megadott elérhetőségeken rendelkezésre áll:

Telefon:  +36 30 383 22 51

E-mail: webrendeles@jutakft.hu

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.jutaoraekszer.hu oldalon.

1.8. A Szolgáltatás igénybevételére jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et indokolt esetben módosítani, de a már megkötött szerződést a módosítás nem érinti.

1.9. A jutaoraekszer.hu webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet a Juta - Nefrit Korlátolt Felelősségű Társaság végzi.

Az üzemeltető elérhetőségei:

Székhely: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18

Levelezési cím: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18

Adószáma: 12085932-2-13

Cégjegyzékszáma: 13 09 186690, bejegyző cégbíróság a Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Külön engedély száma: BP/1503/01985/1/2020

Online elérhetősége: webrendeles@jutakft.hu

Telefonos elérhetősége: +36 30 383 22 51

Szolgáltató nem vetette alá magát Fttv. szerinti magatartási kódexnek.

Tárhelyszolgáltató adatai:

Google Commerce Limited
Gordon House
Barrow Street
Dublin 4
Ireland
VAT: HU 30312067-2-51  

1.10. A Juta-Nefrit Korlátolt Felelősségű Társaság a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és Hitelesítõ Hatóság engedélyével üzemel, mint nemesfémtárgyak és termékek kereskedelmi tevékenységére jogosult cég, melynek nyilvántartási száma: PR6946

1.11 A jutaoraekszer.hu webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat címe: 2000 Szentendre, Dumtsa Jenő utca 18

Telefonszám: +36 30 383 22 51

E-mail: webrendeles@jutakft.hu


2. Regisztráció, vásárlói profil

2.1 A jutaoraekszer.hu webshopban a vásárláshoz nem kötelező a regisztráció, a vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető és lefolytatható. Azonban minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói profil lehetőséget ad a webáruház egyéb kényelmi funkcióinak az elérésére és igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfent a különböző szükséges adatokat újra begépelni.

2.2 A látogatóknak a jobb felső sarokban található „ember sziluett”ikon alatt található "Felhasználó létrehozása” gombra kattintva van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: e-mail cím, felhasználónév.

2.3 A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott e-mail címre egy információs e-mailt fog küldeni, amiben a regisztráció lényeges adatai érhetőek el és segítségével véglegesíthető a regisztráció.

2.4 A felhasználó az oldalra való belépés után a jobb felső sarokban, „az ember sziluett”ikon alatt található "Bejelentkezés" gombra kattintva, az azonosító adatait (Felhasználónév és Jelszó) megadva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott adatok és hozzáadhatóak továbbiak. Itt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok felvitelére.

2.5 Elfelejtett jelszó esetén a "Bejelentkezés" oldalon lehet új jelszót igényelni az „Új jelszó igénylése” lehetőségnél. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt felhasználónevet vagy e-mail címet, majd a rendszer haladéktalanul megküldi az új jelszó beállításához szükséges e-mailt a megadott e-mail címre, amivel ezt követően az aktiválás után már be lehet jelentkezni a webáruházba.

2.6 A felhasználó fiókjának és adatainak törlését felhasználói fiókjában, a „Saját adatok” menüpont alatt a „Szerkesztés” menüpontban a „Fiók megszüntetése" gombra való kattintással lehet kezdeményezni. A törlés megerősítését követően a webáruház rendszere a vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat azonnal, véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogja a webáruház rendszeréből.


3. A megrendelés, a termékek, a vásárlás folyamata

3.1 A jutaoraekszer.hu webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a döntéshez szükséges paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található “Kosárba teszem” gombra kattintva a kiválasztott terméket a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, magyar forintban értendők és az ÁFA-t, a csomagolás költségét tartalmazzák. A kiszállítás 15.000 Ft feletti rendelés esetén ingyenes, alatta 1.500 Ft.

3.2 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a menüsorban található „Kosár” ikonra kattintva érhető el. Itt a „Kosár megtekintése” gombra kattintva módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek. A kosár termékeinek megrendeléséhez a „Megrendelem” gombot megnyomva juthatunk el. Itt bejelentkezhetünk meglévő fiókunkba (Visszatérő vásárló), regisztrálhatunk egy új fiókot (Új vásárló), vagy folytathatjuk a vásárlást regisztráció nélkül (Fizetés vendégként). A fizetés során először a kontakt adatokat, a szállítási címadatokat, számlázási adatokat lehet beállítani, illetve az Áfás számla igényt lehet megadni.

3.3 Itt van lehetőség a „Megjegyzés a rendeléshez” és az „Üzenet a futárnak” ablakban további információkat, kiegészítéseket, kéréseket is mellékelni a megrendeléshez. Az adatok természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak. Ha mindent rendben találunk, a megrendelés jóváhagyásához a „Rendelés véglegesítése” gombbal juthatunk, amely lépés után a webáruház összefoglalja a megrendelés összes adatát. Ezt követően a "Fizetés és vásárlás befejezése" gombra kattintva lezárható a megrendelés, míg az egyes megadott adatcsoportoknál található "Szerkesztés" gombra kattintva módosíthatjuk a megrendelés paramétereit.

3.4  Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy az aktuális raktárkészlet változhat, így a honlapon megadott készletinformációk Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is csak tájékoztató jellegűek. A termék, amit megrendelnek vevőink nagy valószínűséggel készleten van, de nem tudjuk garantálni, hogy valóban megvásárolható – mindig visszajelzést kap a Vásárló, hogy a megrendelt terméket Szolgáltató le tudja-e szállítani. Regisztráció nélkül vásároló partnereink esetén a Megrendelõ lap kitöltésével, a "Fizetés és vásárlás befejezése"gomb lenyomásával az Ügyfél elfogadja a megismert szállítási és fizetési feltételeket, az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat és megrendeli az interneten keresztül kiválasztott terméket. Ez a vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

3.6. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár estén - a Szolgáltató természetesen nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat megrendeléstől.

3.7. A jutaoraekszer.hu webáruház elkötelezett a környezeti terhelés minimalizálása, csökkentése irányában és ezen célból minden megtesz a felesleges csomagolóanyag felhasználás elkerülése érdekében is. Ezen környezettudatossági szempontok mentén több termék egyidejű vásárlása esetén a termékeket egy csomagolásban, jellemzően egy papírdobozban szállítjuk vásárlóinknak. Amennyiben a vásárló minden általa vásárolt termékhez, ékszerhez szeretne különkülön dobozt, úgy azt a megrendeléskor a megjegyzés rovatban fel kell tüntetnie és akkor külön dobozokban csomagoltan történik a szállítás.

3.8. Az árak a készlet erejéig érvényesek. A webshopon található darabszámok, készletadatok folyamatosan aktualizáltak, de előfordulhat, hogy a bolt eladások - a bolt értékesítés jellegéből következően - szinkronizálásában estetlegesen pár perces lemaradás történik, így az adott termék készletadata rövid időre nem valós adatot mutat. Ilyen értelemben a webshopon lévő darabszámok tájékoztató jellegűek, a pontos készletről, a készlet várható alakulásáról pontos tájékoztatást telefonon a webáruház ügyfélszolgálata tud adni. Készletszinkronizálási problémából adódóan nem teljesíthető megrendelések esetén az ügyfélszolgálat tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli beérkezéséről, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előre fizetés visszatérítéséről.

3.9. A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival. Amennyiben nem érkezik meg 24 órán beül az ügyfél e-mail címére, akkor ügyfél mentesül mindennemű kötelezettsége alól.

3.10. Ügyfélszolgálatunk Munkatársai az webrendeles@jutakft.hu címen, illetve munkaidőben a +36 30 383 22 51-es telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.


4. Fizetési módok és fizetési feltételek

A megrendelt termék(ek) ellenértékét a Vásárló szállításkor a futárnál készpénzben vagy bankkártyával tudja kiegyenlíteni.


5. Házhoz szállítás

5.1 A megrendelés beérkeztét követően a jutaoraekszer.hu visszaigazolást küld a rendelésről a megrendelő és a termék adataival Amennyiben megrendeléssel kapcsolatban kérdésünk merülne fel, munkatársunk felveszi a vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha időközben valamilyen oknál fogva a megrendelt termék elfogyna, haladéktalanul értesítjük vásárlónkat.

5.2 A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén a futárcéggel történő kiszállítás keretében van lehetőség.

5.3. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását a jutaoraekszer.hu webáruház üzemeltetője a Juta – Nefrit Korlátolt Felelősségű Társaság megbízásából a GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft. végzi 1-3 munkanapon belül. A kézbesítés munkaidőben, jellemzően 8 és 17 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adjon meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot (például munkahely). A rendelés során az „Üzenet a futárnak” rovatba írhatsz minden olyan információt, ami a szállításnál fontos lehet. Például, ha valaki más veszi át a csomagot, mindenképpen add meg az illető személy nevét és elérhetőségét. Nehezen megtalálható munkahely esetén érdemes pontosan megadni az emelet- és ajtószámot, illetve rövid útbaigazítást adni, amely alapján a futár könnyebben odatalál. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, igyekszik lehetősége szerint telefonon egyeztetni, ha ez nem lehetséges, értesítést hagy. A futár a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást.

5.4 A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban szállítjuk Megrendelőinknek.

5.5 A termékcsomagjainkat 15.000 Ft feletti rendelés esetén költségmentesen szállítjuk ki a vásárlóink által megadott szállítási címre. 15.000 Ft alatti rendelés esetén a szállítás díja 1.500 Ft.

5.6. Kiszállításnál át nem vett termékcsomag esetén a kiszállítás és visszaszállítás 2.500 Ft-os költségét a megrendelő következő vásárlásakor az aktuális számlában érvényesítjük, az adott számlán kiszámlázzuk a megrendelő felé. Többszöri át nem vett termékcsomag megrendelést követően a webáruház üzemeltetője az ügyfél által igénybe vehető fizetési módokat az előreutalásra és a bankkártyás fizetésre korlátozhatja.

5.7 Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt vizsgáld meg, és esetlegesen a csomagon észlelt sérülés (hiány) esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és a csomag átvétele ebben az esetben nem kötelező. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli sérült csomagra vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni! Ha a tartalomban rendellenességet tapasztalsz, kérünk azonnal vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkon munkatársunkkal.

5.8 A szállítást végző futárcég honlapja: https://gls-group.eu/HU/hu/home A futárcég szállítási feltételeit a fenti honlap “Általános üzleti feltételek” menüpontra kattintva érhető el. A futárcég központi telefonszáma, kapcsolati űrlapja a fenti honlap “Kapcsolat” menüpontja alatt érhető el.

5.9 Szállítással kapcsolatos kérdések esetén a webrendeles@jutakft.hu e-mail címen vagy a +36 30 383 22 51 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben.


6. Az elállás joga, az elállás részletei

6.1 Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása illetve átvétele után el kíván állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 munkanapon belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról a A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.

6.2 Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette, illetve a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötése napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát. Természetesen az ügyfél a szerződéskötést követően a termék megvásárlásától a termék kiszállítása, a termék átvétele előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát írásban, e-mailben (webrendeles@jutakft.hu) jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé az elállási szándék egyértelmű kinyilvánításával és a megrendelés illetve a megrendelő azonosítását lehetővé tevő információk megadásával.

6.3 Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni a webáruház számára.

6.4 Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában gyakorolhatja.

6.5 A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszatérítés során a szolgáltatómegvizsgálja az árú állapotát és ha az sérülésmentes akkor banki átutalással visszatérítjük a termék árát.

6.6. Amennyiben a vevő eláll a rendeléstől, úgy  a visszaküldés költsége a vevőt terheli. Utánvéttel feladott csomagot nem áll módunkban átvenni.

6.7. Amennyiben a Vevő az elállási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt (garanciajegy, eredeti doboz vagy csomagolás, eredetiséget igazoló tanusítvány). Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Eladó jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.

6.8.A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás.

6.9. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését.

6.10. Kivételek az indokolás nélküli, 14 munkanapon belül gyakorolható elállás alól: A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:

a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható

b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak


7. Csere

7.1 A jutaoraekszer.hu webáruházban minden vásárlónknak megvan a lehetősége, hogy a megvásárolt és átvett terméket bármely okból - nem megfelelő méret, nem az elképzelt megjelenés, stb. - másik a webáruházban elérhető termékre cserélje értékkülönbözet egyeztetéssel.

7.2. Amennyiben a vevő  a GLS ExchangeService szolgáltatást szeretné igénybe venni a cseréhez,úgy 3.000 Ft szállítási költséget számolunk fel.
Amennyiben vevő a saját költségére visszaküldi hozzánk a terméket, úgy az új termék küldésénél 1.500 Ft szállítási költséget számolunk fel.

7.3. A megvásárlást követően csere szolgáltatás igénybevétele esetén először is szükség van a szolgáltatás igénylésére a webrendeles@jutakft.hu e-mail címen. Az üzenetnek tartalmaznia kell a cserélendő termék pontos nevét és az új a jutaoraekszer.hu weboldalon elérhető termék nevét, cikkszámát, árát.

7.4. Ezt követően a cserélendő terméket be kell csomagolni a postai küldemények elvárásainak megfelelően, majd hozzánk azt visszaküldeni.

7.5. Vevő köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt (garanciajegy, eredeti doboz vagy csomagolás, eredetiséget igazoló tanusítvány).  Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Eladó jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.

7.6.Csere szolgáltatásunk az áru átvételétől számított 14 munkanapig vehető igénybe.


8. Garancia (avagy jótállás) és kellékszavatosság

8.1. A Szolgáltatót minden terméke kapcsán terheli a Polgári törvénykönyv szerinti kellékszavatossági felelősség (kettő év), de egyes termékei kapcsán – így a tízezer Ft vételár feletti ékszerekre, órákra - vonatkozóan ettől függetlenül a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján ún. kötelező jótállási kötelezettség is terheli.

Rendeltetésszerű használat mellett márkáinkra a következő garanciák érvényesek:

- Amalys: 1 év magyar és nemzetközi garancia
- Bering: 3 év magyar és nemzetközi garancia
- BOSS ékszerek:  1 év magyar és nemzetközi garancia; BOSS órák: 1 év magyar és nemzetközi garancia + Tommy Hilfiger nagykereskednésnél regisztrálni lehet még 1 év garanciáért

- Calvin Klein ékszerek: 1 év magyar és nemzetközi garancia; Cavin Klein órák: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Daniel Wellington: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Engelsrufer: 1 év magyar és nemzetközi garancia
- Fossil: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Frederique Constant: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Les Georgettes: 1 év magyar és nemzetközi garancia
- Obaku: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Pandora: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Rosefield: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Skagen: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Thomas Sabo: 2 év magyar és nemzetközi garancia
- Tommy Hilfiger ékszer: 1 év magyar és nemzetközi garancia; Tommy Hilfiger óra: 1 év magyar és nemzetközi garancia + Tommy Hilfiger nagykereskednésnél regisztrálni lehet még 1 év garanciáért
- Zeppelin: 3 év magyar és nemzetközi garancia

8.2. A jótállás időtartama (garancia) alatt a felelősség alól csak akkor mentesül a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vásárlás időpontját követően keletkezett (jellemzően a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza). A kötelező jótállás időtartama (a Kormányrendeletnek megfelelően) egy év.

8.3.A kellékszavatosság, illetőleg a jótállás is a Szolgálgatónál érvényesíthető, és előfeltétel, hogy a terméket a vásárló a Szolgáltatótól vegye. Kérjük ezért is vásárlóinkat, őrizzék meg a számlát. A szakszerű használatra, karbantartásra vonatkozó előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a garancia, mind a teremékszavatosság előfeltétele.

8.4. A kellékszavatosság és az esetleges jótállás időtartama (a jótállási idő): A garancialevelekben feltüntetett időtartamig vállalunk jótállást. A garancia a számla kiállításának dátumával veszi kezdetét.

8.5. Nem tartozik sem kellékszavatosság, sem jótállás alá a hiba (de termékszavatosság hatálya alá sem), ha a hiba oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát: rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban/vásárlói tájékoztatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása (pl. a terméknek klóros, sós vagy gyógyvíznek történő kitétele, vegyszerekkel érintkezése, stb.) helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás okozza.

8.6. Jótállás (és kellékszavatosság) keretébe tartozó hiba esetén a vásárló: elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a vásárlónak okozott érdeksérelmet. Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

8.7. Ha a vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

8.8. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb harminc napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

8.9. A jótállási kötelezettség (és a kellékszavatossági kötelezettség) teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Azonban amennyiben a fogyasztó a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatosan nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, csere garancia igénybevétele esetén, úgy az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

8.10. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Kellékszavatosság keretében a vásárlón van a bizonyítás terhe, kivéve az első hat hónapban: fogyasztó és vállalkozás közti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítsékor is megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

8.11. A vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8.12. A jótállás nem érinti a vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

8.13. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a vásárló bírósághoz fordulhat, vagy a Békéltető testületi eljárást kezdeményezheti, vagy a járásoknál működő fogyasztóvédelmi hatósághoz, a lentebb részletezett szabályok alapján.


9. Termékszavatosság

9.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a fentebb meghatározott kellékszavatossági jogot vagy ha a termék garanciális, akkor jótállást, vagy ún. termékszavatossági igényt érvényesíthet (utóbbit a gyártóval szemben).

9.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

9.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

9.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

9.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

9.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

9.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

9.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

9.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.


10. Garanciára vonatkozó további részletszabályok órákra, ékszerekre

10.1. A 151/2003-as Kormányrendelet előírásai szerint a 10 ezer Ft vételár feletti órák esetében a garancia 12 hónap, amely a gyártó rendelkezése szerint az óraszerkezet meghibásodására, vagy gyártási/anyaghibára vonatkozik, és tartalmazza még a garanciális időn belüli ingyenes elemcserét is. Garanciaidőn belüli javítások esetén kérjük, hogy az órát mindenképpen a feltüntetett szakszervízben végeztesd el, máskülönben a garancia érvényét veszti.

10.2. A garancia nem vonatkozik az óra fémszíjára/bőrszíjára, csatjára, az üvegre és a nyomógombokra, kivéve az egyértelmű anyaghibát. A gombok használata víz alatt az óra beázását okozhatja, amely a garancia elvesztéséhez vezethet!

10.3. Felhívjuk figyelmed, hogy a szakszerűtlenül elvégzett elemcsere, vagy egyéb beavatkozás a vízállóság ill. a garancia elvesztéséhez vezet. Megszűnik a garanciális kötelezettség, ha a hiba oka az alábbi okok miatt következne be: rendeltetésellenes használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás, erőszakos külső behatás, idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás, továbbá kopó alkatrészek (szíj, csat, zár) rendeltetésszerű használatából eredő kopás, szakadás, karcolódás esetén, illetve üvegtörés, nem vízálló óra beázása.

10.4. A garanciajegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a garancia megszűnésével jár.


11. Panaszügyintézés helye, módja


11.1 Az Ügyfél panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

emailben: webrendeles@jutakft.hu

telefonon: +36 30 383 22 51

személyesen: A Juta Óra-Ékszer üzleteiben

11.2 Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést. A panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. A vevő panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el. Az írásbeli panaszokat 15 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez, vagy járási hivatalhoz fordulhat panaszával (lentebb megadjuk az elérhetőségeket).

11.3. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. 2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentések kezelése első fokon járási szintre került. Ennek értelmében fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel. Az illetékes hivatal elérhetőségeit az alábbi linken érhetik el: http://jarasinfo.gov.hu/

b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez Pest megyében. A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni, igénybe veszi a békéltető testületi eljárást, együttműködési kötelezettség terheli abban. Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61 Telefon: ‎(+36-1) 269-0703 Email: pmbekelteto@pmkik.hu Web: http://panaszrendezes.hu/

c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show, illetve a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

d.) Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX.törvény rendelkezései szerint.

11.4 Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük.


12. Szerzői jogok


12.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.

12.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.

12.3 Abban az esetben, ha a jutaoraekszer.hu webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton! A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat, illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.


13.  Egyéb feltételek


13.1 A jutaoraekszer.hu webáruházában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

13.2 A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a jutaoraekszer.hu webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a jutaoraekszer.hu webáruházához való kapcsolódásáért és a jutaoraekszer.hu  áruház weboldalán történő vásárlásért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

13.3 A jutaoraekszer.hu webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a jutaoraekszer.hu webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el a webáruház üzemeltetője.

13.4 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék.

13.5 A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de semmiképp sem érinti a már létrejött szerződéseket, a már leadott megrendeléseket (nincs tehát visszaható hatálya a módosításnak).


Budapest, 2020. 07.01.


I. SZÁMÚ MELLÉKLET

A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL SZÓLÓ

JOGSZABÁLYI TÁJÉKOZTATÁS

(az itt hivatkozott szöveg a 45/2014 kormányrendelet 3. sz.melléklete szerinti szöveg)

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?

Vásárló a Juta – Nefrit Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt

érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül vásárló által választott igény teljesítése

lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel

járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja,

illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba

felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a

szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló

már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?

Vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba

közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a

Tagira Kft vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló

köteles bizonyítani, hogy Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát

vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven

belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell

bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt

felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt

egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének

eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó

kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a Tagira Kft jelen szerződés, valamint a vonatkozó 151/2003

Kormányrendelet alapján jótállásra köteles.

Vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Vásárló a Kormányrendelet szerint egy év kötelező jótállásra jogosult, illetőleg a fenti 6. pontban

rögzítettek szerint a gyártó adhat egyes termékekre gyártói jótállást a termékleírás szerint.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba

oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve

termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető,

egyébként viszont Vásárlótt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott

jogosultságoktól függetlenül megilletik.