Divatmenedzsment műhely a Jutánál
Ügyvezetőnket, Simon Zsuzsát egy divatmenedzsmenttel foglalkozó alapítványi iskola februárban felkérte arra, hogy tartson hallgatói számára egy előadást a sikeres családi vállalkozásokról.
Zsuzsa boldogan elfogadta a felkérést, mi pedig nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ügyvezetőnk fiatal kora ellenére is olyan tudással és tapasztalattal rendelkezik, melyet mások is motiválónak tartanak.
Az előadás során Zsuzsa a Juta Kft. példáján keresztül szemléltette a hallgatóknak a családi vállalkozások működését, folyamatait és felmerülő feladatokat, illetve azokat a legfontosabb kérdéseket, melyeket mindeképp tisztázni kell, mielőtt belevágnánk egy családi vállalkozás elindításába.
Fontos, hogy tisztában legyünk a következőkkel: Mit szeretnénk elérni? Milyen vállalkozást indítanánk? Hol nyissunk üzletet? Hányat? Mennyi alkalmazottal? Hogyan motiváljuk őket? És hogyan tájékoztassunk hatékonyan? Hogyan tervezzünk pénzügyileg? Később pedig: milyen új márkát vezessünk be? Ki foglalkozzon a kampányokkal? Mit igényelnek a vevők? Mikor kell nemet mondani? És mikor, hogyan kell megújulni?
Zsuzsa szerint sok ponton kell tehát dönteni, mégis jó hír, hogy egyáltalán dönthetünk, mivel elmonádsa szerint a multik erre kevésbé nyitottak. Az önmegvalósításnak persze ára van, felelősség – magunkért és más családokért –, valamint átdolgozott hétvégék állnak a háttérben, ám ez egyben szabadságot is nyújt és megtanít a felelősségteljesebb gondolkodásmódra.
Zsuzsa az előadás során rávilágított a fontos és kevésbé fontos momentumokra. „Szerelemmel csinálom a munkámat, de minden nap egy küzdelem” – mondta, majd a döntés fontosságán és elsődlegességén túl azt a bizonyos fontos, 3D szabályt is érzékeltette. Hiszen nem mindegy, mit teszünk (do), mit inaktiválunk (delete), és milyen feladatokat adunk át másnak (delegate).
Do. Az álmokért mindig tenni kell. Erre remek példa volt a Pandora márka magyarországi bevezetése, mely szintén a Jutához és Zsuzsához köthető. Hatalmas lelkesedés, kitartás és tenni akarás eredményeként ismertethették meg ugyanis a magyar közönséggel a Pandora kiegészítőket, amit mondanunk sem kell, megannyi döntés kísért és előzött meg.
Delete. Észlelni kell, hogy mire megy el sok felesleges idő, mely típusú feladatokat hogyan lehet gyorsabban elvégezni, hol lehet időt nyerni. Akár a kiiktatásával, akár egy új, jobb módszer választásával.
Delegate. Elengedhetetlen, hogy tudjunk feladatokat delegálni a megfelelő embereknek, különben elveszhetünk a részletekben.
Ha megfelelően osztjuk le őket, akkor elegendő energia marad a lényeges dolgokra, a fejlesztésre, a gondolatokra, no, meg a családra.
Mert a családi vállalkozás hátterében ott a család, a magánélet is. És maga az ember.