Tommy Hilfiger, a népszerű amerikai divatmárka régen és most
A Tommy Hilfiger márkát valószínűleg manapság már senkinek sem kell bemutatni, hiszen a manhattani cég piros, kék és fehér logójával ma már a világ minden táján találkozhatunk.
Na de ki is alapította a mára már világhírűvé lett brandet?
Tommy Hilfiger 1951-ben született a New York állambeli Elmirában egy kilencgyermekes családban. A nem túl tehetős családból indult Hilfiger életútját sokan az amerikai álom megvalósulásának tartják, hiszen divatbirodalma a kezdetekben nem állt másból, mint 20 farmernadrágból és 150 dollárból. People’s Place néven indított el egy kis butikot, azzal a céllal, hogy a menő nagyvárosi, new york-i életérzést elhozza ismerőseinek a kisvárosba is.
Vevői sosem voltak maradéktalanul megelégedve az árukészlettel, így egyszercsak mindenféle előképzettség nélkül ruhákat kezdett tervezni. Olyanokat, amelyek pillanatok alatt megnyerték a vevőket. Sikerének kulcsa talán pont az, hogy sohasem tanulta iskolapadban a divatszakmát, így tervezés közben az egyetlen célja az volt, hogy olyan ruhákat alkosson, amelyek megfelelnek a vevők elvárásainak. 1979-ben New York-ba költözött, azzal a céllal, hogy főállású divattervező válljon belőle. Hamarosan elnyerte egy tehetős üzletember, Mohan Murjani támogatását, akinek segítségével 1985-ben bemutatta első hivatalos férfi kollekcióját. A piros-fehér-kék lógójával és az amerikai egyetemi stílusával egyik napról a másikra óriási hírnévre tett szert.
A növekvő népszerűség hatására a nők is férfi Hilfiger ingeket hordtak, így a sikereken felbuzdulva 1995-ben a kínálatot női kollekcióval is kiegészítették. A női kollekció alapjait is a farmerek és az ingek alkották, persze kicsit szexisebb kivitelben. Szépen, lassan Tommy Hilfiger neve egyet jelentett a klasszikus, menő amerikai stílussal.
A Tommy Hilfiger márka töretlen sikeréhez, mára természetesen nemcsak az ingek, farmerek, pólók és a könyv, a tervező botrányai és jótékonysági rohamai járulnak hozzá, de külön cipő, óra, parfümkollekció, valamint a brand lakberendezési tárgyai is a Tommy Hilfiger nevet öregbítik.
Hilfiger a márka erősségének az autentikusságát és eredetiségét tartja, ő nem követi, hanem kezdeményezi a trendeket. Egy neves divatszakember szerint Hilfiger fő érdemei: – a klasszikus amerikai stílus szinonimájává vált, ill. – elhitette velünk, hogy a piros, kék és a fehér kényelmes ruhákat jó viselni.
Büszkék vagyunk arra, hogy idén tavasztól már a Jutánál is elérhetőek az amerikai stílust képviselő férfi és női karórák, valamint divatos ékszerek! Keresd őket webshopunkban, vagy a győri Árkádban lévő üzletünkben.
Aki pedig többet szeretne megtudni a tervező életéről és látásmódjáról, keresse az idén novemberben megjelenő „American Dreamer” című könyvét. Mi már nagyon várjuk.